Cikgu Ross

My photo
'A wife, a, mum, a friend and a teacher..'Take my hand and never let go. Be my friend and lets colour this world with friendship rainbow. Be pure..dont lie. Di sini kita wujudkan persahabatan, kita warnakan ia dengan perkongsian cerita, ilmu dan segalanya yang bisa kita jadikan panduan, pegangan serta pengajaran.

CdiQ™

Saturday, November 24, 2012

Cerita Hari ini...

Mari kita berkongsi sesuatu hari ini....... 

Salam semua, 
Hari ini saya nak share lagi dengan semua kawan-kawan tentang apa yang menyebabkan saya mengambil ESP Shaklee dan beberapa supplementnya.... 

Pertengahan Oktober yang lalu tahap kesihatan saya sangat merosot... saya gagal mengawal kadar gula dalam darah saya dan menybabkan saya lebih banyak tidur serta merasa sakit seluruh badan, mata jadi kabur dan luka tak sembuh-sembuh, malah semakin teruk dan bernanah. Keadaan inin menyebabkan saya sangat tertekan, tidak dapat tidur dan mengalami kurang darah... cepat pitam, pernah jatuh dalam kelas semasa mengajar (Alhamdulilah di bilik Geografi) serta pernah sekali hampir mencederakan rakan guru lain kerana terjatuh ke atas guru tu... kesiaan pula cikgu tu . Saya pergi ke klinik swasta berdekatan rumah untuk merawat luka dan diberikan ubat serta nasihat berkaitan penjagaan sertamengawal kencing manis saya. Doktor sangat membantu dan luka semakin sembuh tetapi badan lemah lesu dan asyik tidur masih menjadi masalah serta darah masih kurang. Nak makan takut kencing manis, kawal makan pula kurang darah....aduhhh

Semasa membuka FB, saya mendapati anak sedara saya  tengah berkongsi kebaikan Shaklee dengan pelbagai supplemennya. lalu saya PM dia dan bertanya....Ayu, acik betul-betul tak sihat, apa yang Shaklee boleh tolong acik?... Ayu dengan pantas terus membawakan saya ESP dari Kemaman, Terengganu pada akhir bulan Oktober itu dan saya memulakan pengambilan ESP malam tu juga... Emak kata semua ubat tu janganlah harap macam cili padi..makan terus rasa pedas,  jadi saya istiqomah dan mengambil ESP setiap pagi sebelum mengambil apa-apa makanan dan pada masa yang sama tidak meninggalkan pil darah tinggi dan beberapa ubat dari Hospital Selayang tetapi selepas lebih kurang sejam selepas ESP.  Kesan awal yang saya rasa ialah saya tak lapar, tapi saya tahu saya perlu makan. Bolehlah makan sikitkan..... kesan yang paling ketara selepas lebih kurang 5 hari mengambil ESP ialah saya rasa lebih bertenaga dan rasa letih lesu serta penyakit tidur semakin kurang. Badan semakin ringan dan semasa temujanji dengan doktor di hospital Selayang , berat turun 3kg dfan gula berkurang dari 11 ke 7.  Saya masih perlu memperbaiki catatan gula itu.

Sehingga kini saya masih meneruskan pengambilan ESP dan beberapa supplemen Shaklee seperti Vitamin B-Complex, Vitamin C dan Alfalfa. Baru nak masuk 2 bulan pun....heeee

Banyak perubahan yang saya rasa dan of course setiap perubahan itu perlahan-lahanlah kan... saya bersyukur kerana menemui produk ini. Saya menyiapkan jadual waktu di sekolah sekarang ini dari jam 9 am sehingga 3 atau 4 pm , balik rumah saya masih mampu membuat kerja lain dan tidak merasa lesu (yang menyebabkan saya TIDUR). Ya Allah....syukur... 

Sebab itulah saya nak berkongsi dengan korang semua......... manalah tahu ada di antara korang yang mungkin sering merasa sebahagian dari apa yang saya rasa itu...

Pada mulanya malu nak ceritakan semua ni, malu nak berkongsi dengan korang kerana takut APA YANG AKAN KORANG FIKIR...tapi, anak sedara kata...Malu, sebab acik fikir "APA YANG ORG FIKIR".Manusia mmg sangat pandai fikir "apa yang org fikir" tapi, x tahu ' APA YANG DIRI SENDIRI MAHU" hehehe...Jadi, bila rasa malu ja...buang jauh2.Jgn fikir. Fikir apa yang KITA MAHU saja, okey?(^_^)
Dan lahirlah entry ini.......... Jomlah Sihat bersama saya....heeee 










Nak Bercerita dengan saya berkaitan produk2 Shaklee yang lain? Mehlaaaa....... 
SMS saya di 0173309588 

 
 Inilah ESP tu..........

Add caption

 Kesihatan adalah tenaga, kecergasan dan kesejahteraan. Anda akan ketahuinya apabila anda merasainya, apabila anda melihatnya; kehidupan yang sihat adalah sesuatu yang menarik. Orang yang sihat sentiasa bertenaga dan kelihatan hebat. Nutirisi Shaklee telah membantu mewujudkan kehidupan yang lebih sihat kepada berjuta-juta orang selama lebih 50 tahun. Alamilah kehebatan kesihatan dengan Nutrisi Shaklee.

 

Nak Bercerita dengan saya berkaitan produk2 Shaklee yang lain? Mehlaaaa....... 
SMS saya di 0173309588 


No comments:

HOW MUCH DO U CARE?

Dalam kehidupan, manusia terkadang mudah mengeluh dan menyerah pada keadaan. Tapi dengan dorongan orang-orang yang kita cintai disekitar kita, semangat kita akan bangkit kembali dan meraih kemenangan.
Tambahan:Jadi, jika Anda sedang down maka gunakanlah teman dan mintalah orang-orang dekat untuk memberi motivasi dan dor
ongan kepada Anda. Sebaliknya jika Anda merasakan teman atau orang dekat Anda sedang mengalami hal itu, maka pastikan Anda memberikan suatu kontribusi. Kontribusi banyak sekali bentuknya termasuk memotivasi dan mendorong mereka untuk bangkit adalah kontribusi yang luar biasa harganya
. sumber: http://katamutiara.net/