Cikgu Ross

My photo
'A wife, a, mum, a friend and a teacher..'Take my hand and never let go. Be my friend and lets colour this world with friendship rainbow. Be pure..dont lie. Di sini kita wujudkan persahabatan, kita warnakan ia dengan perkongsian cerita, ilmu dan segalanya yang bisa kita jadikan panduan, pegangan serta pengajaran.

CdiQ™

Saturday, March 31, 2012

Terima kasih cikgu..../ ceku...


Guru............. cikgu.............
hari-hari yang ku lalui pasti tak sama kerana aku seorang guru......... setiap hari cerita berbeza2 dan sudah tentu manis, pahit, sedih serta lucu........ jam 8.05 masa kedua aku masuk ke kelas 3 sepakat.. mengucapkan "Selamat sejahtera 3S......" dan dengan pelatnye mereka menjawab 'Selamat sejahtera cikgu Rosnah"..ada yg sebut ciku rosa, cikku losnah dan tah apa2 lagi...... Ok kelas...semua ikut cikgu ke bilik Geografi.... bawa bahan kerja kursus, tutup kipas dan lampu..... fuhh...... students ni nak kena jemput bawa ke bilik Geografi... Sambil mengarahan pelajar masuk aku mengira jumlah pelajar........haiya.. pelajar perempuan 2 orang je? rasa tadi nampak macam 8 orang.... pelajar mengambil tempat.., bahan ke edarkan dan membimbing mereka mengisi borang muka depan KKG...... bila sampai masaperbincangan kumpulan, aku keluar dan menuju ke kelas 3S dengan harapan 6 orang pelajar tadi ada di sana.... ish.. tak adalah pula... akupun berjalan ke arah blok C dengan harapan menemui pelajar-pelajar 'sesat' ni.......... jenguk ke kantin dari tingkat 2.......ek eleh nampaklah rombongan nikko (nama pelajar) ...dengan kawan2nya...aku lupa dah aku kat mana ...aku terus menjerit 3S!..naik!....wah..........kuatnye suara.... dan aku bergerak balik ke bilik Geografi ..terkedek2 gadis2 3S ku masuk dan duduk menikus.... aku cuma tunjuk bahan2, tnjuk fail dan rombongan cik kiah nikko tadi terus menyelesaikanya tanpa berkata2......... kesian... comelnye budak2 ni...... tp nakalnye.... aduhai.... dan sebelum balik ke kelas apabila loceng berbunyi ...gadis2 ku tadi datang dan... soli cekku..... thank u aaaaa......... kerana tadi ku pinjamkan stationary......... alahai.. aku cuma sempat berkata..ok..sama2, nanti ponteng lagi ye....

No comments:

HOW MUCH DO U CARE?

Dalam kehidupan, manusia terkadang mudah mengeluh dan menyerah pada keadaan. Tapi dengan dorongan orang-orang yang kita cintai disekitar kita, semangat kita akan bangkit kembali dan meraih kemenangan.
Tambahan:Jadi, jika Anda sedang down maka gunakanlah teman dan mintalah orang-orang dekat untuk memberi motivasi dan dor
ongan kepada Anda. Sebaliknya jika Anda merasakan teman atau orang dekat Anda sedang mengalami hal itu, maka pastikan Anda memberikan suatu kontribusi. Kontribusi banyak sekali bentuknya termasuk memotivasi dan mendorong mereka untuk bangkit adalah kontribusi yang luar biasa harganya
. sumber: http://katamutiara.net/